Verstappen advanced packaging is een toonaangevende producent van thermogevormd gerecycled verpakkingsmateriaal. We zijn een vooruitstrevende en duurzame speler in onze branche met een blik op de toekomst. We hebben alle processen in eigen beheer en zoeken steeds naar mogelijkheden om onze producten duurzamer te maken, met behoud van onze hoge kwaliteitsstandaard. Deze kwaliteit en onze klantgerichte aanpak vormen al ruim 40 jaar de basis van ons bedrijf.
Jouw project wordt ons project; alles wordt in het werk gesteld om jouw wensen te verwezenlijken. We zijn hierin snel en vindingrijk. Door onze in huis kennis en techniek hebben we een onafhankelijke positie. Verstappen beschikt over een hoog flexibel machinepark en veel opslagcapaciteit voor eventuele hoogseizoenen. We adviseren graag in duurzame oplossingen voor jouw vraagstuk. We zijn uitgerust om in te spelen op maatschappelijke ontwikkelingen en om een snelle en betrouwbare levering van jouw aanvraag te realiseren.
Kernwaarden
Familiebedrijf
Verstappen is een familiebedrijf opgericht in 1979. Het familiegevoel is terug te zien in de cultuur van de organisatie. Een cultuur die bestaat uit passie en loyaliteit. Onze medewerkers vertegenwoordigen onze manier van werken en staan daarom centraal. We kijken naar de toekomst en stimuleren een gezonde levensstijl van onze medewerkers. Positieve gezondheid, in de breedste zin van het woord, is een speerpunt in onze organisatie. Het team van Verstappen is oprecht, neemt verantwoordelijkheid en steekt graag de handen uit de mouwen. Er zijn korte lijnen om zoveel mogelijk ruis te voorkomen. Iedereen draagt zijn of haar steentje bij aan het hechte Verstappen team, van ervaren medewerker tot stagiair.
Kennis & Techniek
Bij het produceren van een verpakking komen vele verschillende technieken en disciplines om de hoek kijken. Bij de oprichting van Verstappen zijn we meteen begonnen met de bouw van eigen machines en eigen productiegereedschap. Vandaag de dag doen we dit nog steeds met veel passie. We omarmen nieuwe ontwikkelingen die bijdragen aan de duurzaamheid van ons productieproces of de producten die we leveren. Het lage personeelsverloop binnen de organisatie zorgt voor behoud van technische productkennis en ervaring.
Wij zijn dagelijks doende om onze eigen technische processen zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Diezelfde kennis komt ook buiten de deur van pas. Zo kijken we verder dan alleen de verkoop en zorgen we dat onze verpakkingen perfect aansluiten op jouw kwetsbare product en prestatiegerichte processen. Al vroeg in de ontwerpfase van een verpakking, maar ook bij bestaande projecten wordt hier door ons technisch oog goed naar gekeken.
Historie
De Nederlandse champignonsector is voor een groot gedeelte geworteld in het Noord-Limburgse dorp Horst. Er zijn vele champignonkwekers gevestigd in en rondom het dorp. In de jaren 70 ontstond er in de sector een behoefte voor professionalisering. Ook op verpakkingsgebied waren er veel verbeterslagen te maken. Jan Verstappen, die destijds in dienst was van een matrijzenmaker besloot hier, samen met zijn vrouw Rieky, op in te springen en richtte Verstappen Verpakkingen op.
In de jaren 70 werden er verschillende verpakkingen en kleuren gebruikt, echter de perfecte verpakking was er nog niet. Jan besloot deze door te ontwikkelen en bracht in de vormgeving enkele belangrijke verbeteringen aan die tot logistieke en product-technische voordelen leidden. Daarnaast koos hij, meedenkend met de sector, voor een specifieke blauwe kleur waarin de champignon het beste tot z’n recht komt.
Deze verpakking was de start van Verstappen. Begonnen in een schuur in het peeldorp America groeide het bedrijf langzaam uit tot specialist in kunststof thermogevormde verpakkingen. Verstappen onderscheidde zich in de markt door eigen machines te ontwikkelen en continu het productieproces te optimaliseren. Samen met de champignonbranche werd blijvend gezocht naar verbeteringen.
In de loop der jaren werd de focus van het bedrijf verbreed. Ook voor de groenten- en fruitsector en de non-food industrie werden verpakkingen ontwikkeld. Het bedrijf bleef continu gezond groeien en verhuisde naar steeds grotere bedrijfslocaties in Oostrum en Horst. In 2008 nam Verstappen een nieuwgebouwde locatie aan de rand van Horst in gebruik. De kinderen van Jan en Rieky, Mieke en Paul, deden hun intrede in het bedrijf en namen het bedrijf in 2019 over.
Het ontwikkelen en produceren van kunststof verpakkingen is nog steeds de kern van Verstappen advanced packaging. Al vanaf de oprichting van het bedrijf ligt de focus op het continu verduurzamen van de producten en processen. Verpakkingen worden dunner, processen worden efficiënter en er wordt steeds meer gerecycled materiaal gebruikt. In 2020 leidde dat tot een belangrijke ontwikkeling. Verstappen introduceerde in dat jaar champignonverpakkingen van 100% gerecyclede frisdrankflessen. Een belangrijke, duurzame stap.