Samen met Bakker Barendrecht en haar Nederlandse groentetelers heeft Verstappen meerdere nieuwe verpakkingen ontwikkeld vanuit de focus op duurzaamheid. Ten opzichte van eerdere verpakkingen wordt er tot 50% minder verpakkingsmateriaal gebruikt. Supermarktketen Albert Heijn, die de verpakkingen gebruikt, bespaart hiermee jaarlijks 235.000 kilo plastic. Daarnaast past de nieuwe verpakking perfect in de beschikbare kratten wat resulteert in een efficiënter logistiek proces.
De bekende ronde emmerverpakking voor snoepgroenten en fruit is vervangen voor een vierhoekige verpakking waardoor op logistiek gebied minder bewegingen nodig zijn. Mieke Verstappen: "Met deze verpakking wordt de ruimte in de krat volledig gebruikt waardoor er simpelweg minder lucht en meer groenten vervoerd kunnen worden." Daarnaast is de deksel vervangen door een topseal folie. Dit bespaart veel onnodig verpakkingsmateriaal en beschermt de groenten op hetzelfde hoge niveau. We adviseren steeds vaker in bestaande processen waar men wil overschakelen van deksel naar een topseal folie." aldus Mieke.
Bij het ontwikkelen van de verpakking is specifiek gekeken naar de kratten die de teler gebruikt en naar het logistieke proces. Voor cherrytomaten hebben we een nieuwe verpakking ontwikkeld. Mieke: "Deze verpakking past dus perfect in de kratten en daarnaast hebben we de productzichtbaarheid verhoogd door geen ribben in de verpakking te verwerken. Het geeft een soort vitrine-effect waardoor de producten goed opvallen in de supermarkt".
Zowel de verpakking voor de snoepgroenten, alsook die voor de cherrytomaten zijn gemaakt van eerder gebruikte frisdrankflessen. De verpakkingen zijn het resultaat van de groeiende ambitie van Verstappen om recycling van kunststof verpakkingen te optimaliseren.